martes, 16 de abril de 2013

El paper del psicopedagog a RATIO


MISSIÓ
El psicopedagog de la institució assessora, coordina, dissenya, gestiona i avalua els programes i activitats que es preparen i desenvolupen per persones amb discapacitat intel·lectual i les seves famílies, d’acord amb les necessitats i característiques d’aquests usuaris, per tal d’aconseguir la inclusió, normalització i millora en la qualitat de vida, envers el lleure i l’oci de les persones amb discapacitat intel·lectual.

FUNCIONS I FINALITATS
  • Participar en l’anàlisi de necessitats, el disseny de programes i propostes.
  • Liderar procediments de planificació estratègica, seguiment i avaluació dels programes que s’executen.
  • Foment de la formació i seguiment del personal d’atenció directa.
  •  Coordinació interna, amb altres entitats i amb la comunitat. 
  • Donar suport i atenció a les famílies dels discapacitats.

TASQUES O ACTIVITATS
  • Realitzar anàlisis de les necessitats més rellevants que presenten els usuaris i les seves famílies, per donar una atenció personalitzada.
  •  Coordinar el disseny dels programes que formaran part de la institució.
  • Detallar i determinar les activitats i els suports que seran necessaris perquè els usuaris realitzin aquestes sense obstacles.
  • Planificar la pauta del seguiment de les activitats, per poder-les avaluar en diferents moments del procés de desenvolupament d’aquesta.
  • Avaluar els programes que s’apliquen, per tal de fer millores de manera continuada, per així adequar aquests als usuaris de la entitat.
  • Gestionar plans de formació pel personal del centre (coordinadors, monitors,...) per anar millorant de manera progressiva el servei que s’ofereix.
  • Liderar el procés d’avaluació i seguiment del personal del centre, per tenir un coneixement detallat sobre les persones que realitzen els projectes. 
  • Coordinar el personal del centre, sota una comunicació horitzontal, per poder aconseguir treballar en equip.
  • Mantenir una estreta comunicació amb la resta d’entitats externes que col·laboren amb la realització de les activitats.
  • Atendre i conèixer a la comunitat, per poder oferir informació i programes de sensibilització cap aquesta, per poder oferir programes de formació i sensibilització en referència a la discapacitat intel·lectual.
  • Establir una relació directa amb les famílies, perquè aquests són una part essencial del desenvolupament dels discapacitats.
  • Crear i oferir espais i activitats dedicats a les famílies, juntament amb els seus fills, perquè estableixin una relació dirigida cap al lleure.

No hay comentarios:

Publicar un comentario